07-01-2017

7 januari 2017 - Tunis, Tunesië

Vandaag een dagje thuis geweest. Ze kwamen een nieuwe 2de hands magnetron brengen omdat de andere het niet deed. Ik had zin in brood en wilde een gebakken eitje. Het winkeltje onder het appartement had geen brood en ik wist niet hoe ik het de bakker moest vragen dus ik dacht dan loop ik door naar de wat grotere buurt supermarkt. Daar stond ik voor het dilemma welke eieren ik mee zou nemen. De gewone waar ik de datum niet van vertrouwde eieren met extra omega 3 of eieren met een normale dooier plus orange. Vond dubbel gekleurde dooiers beetje vreemd dus heb ik maar voor de omega 3 eieren gekozen. Maar helaas geen brood dus ik moest wel naar de bakker die ernaast zat. Toen bedacht ik me dat 2 in het Frans du was en een stokbrood een baguette en met een vriendelijke merci kwam ik een heel eind. Voor 400 cent 2 stokbroden. Nu snel terug naar het appartement. Ik heb het gemeten precies 4 minuten deed ik er over. Overigens zegt iedereen elkaar hier sbah el khir  (goede morgen ) op straat dat ging ook goed. We hadden geen zin om zelf te koken en het internet in het appartement was op. Dit konden we bijkopen bij een Orange winkel. Dit hadden we gedaan maar helaas werkt het niet. Of die vent heeft ons opgelicht of ik snap gewoon niet hoe dit werkt.  Maar morgen komt de eigenaar van het appartement kijken. Zou die al gek van ons worden? Tot nu toe is die iedere ochtend al bij ons geweest voor iets. Op de terugweg lekker pizza mee genomen. Die man deed zijn best een praatje te maken maar dat is toch wel lastig als je de talen niet spreekt. Maar het lukte aardig.  Hij dacht dat ik deels Arabisch was en ik kon hem niet overtuigen dat het niet zo was. De pizza en het broodje makloub waren lekker dus daar gaan we zeker nog een keer terug.  Hij deed ook erg zijn best om er wat moois van te maken. Het is vandaag erg luidruchtig in het appartementencomplex maar ga toch proberen te slapen.