Avondje spoken

5 februari 2017

Sinds 3 dagen zitten we nu in een nieuw appartement. Net een blok verderop in de wijk maar het scheelde ons 300 euro in de maand. En het gebouw en wijk is rustiger. Dit appartement heeft 2 sloten op de deur en beneden de entree gaat s avonds ook op slot. Dus ik heb een hele sleutelbos met sleutels. Tot nu toe waren we altijd op tijd terug en was de beneden deur open. Maar vanavond toen we om 02.50 naar binnen wilde kregen we de deur niet open. Alle sleutels aan de bos geprobeerd. Maar 1 sleutel paste in het slot maar hier was geen beweging in te krijgen. Daar staat je dan 2 meisjes... Alleen.. midden in de nacht..
Voelde me kei lullig om de huisbaas te moeten bellen om 3 uur s'nachts maarja kan ook niet buiten blijven. Geen gehoor, meneer heeft zijn internet uitstaan. Ondertussen een paar vrienden gebeld die ons hadden afgezet met de auto en op weg waren naar hun eigen huis
Die kwamen meteen terug voor ons. Ondertussen zaten we te wachten voor de flat. En worden we vergezeld met een groepje straat katten. Waneer er een man in het zwart aan komt lopen en iets naar ons riep. Oeiii dat was even lichte paniek. Wie was die man? Zijn we veilig. Als het goed is kunnen onze vrienden elk moment aan komen. En ja hoor paar tellen later waren ze er. Pfieuw wat een opluchting, niet meer alleen.

Ook hun krijgen geen beweging in de sleutel. Staan we wel voor het goede appartement? Ja dat wist ik zeker! Toch begin je aan jezelf te twijfelen.. ben ik nou gek geworden? Nee dat ben ik niet. Weet zeker dat ik voor het goede appartement sta. Toen kwam 1 van de vrienden met het idee dat de grote ingang wel open is en dat we daar met de lift naar de kelder kunnen en vanuit de kelder weer om hoog kunnen naar de goede appartement blok. Helaas de eerste poging was mis. Die kelder leiden alleen maar naar de flat tegenover ons.
Ondertussen alweer een half uur verder. Maar dit trucje kunnen we misschien ook aan de andere kant bij de hoofdingang doen. Dus wij nog een keer met de lift naar beneden. De parkeerplaats is donker gelukkig heb ik een lampje in de telefoon. En ja hoor.. de lift verderop bracht ons op de begane grond aan de andere kant van de voordeur. Gelukkig we zijn binnen!! Nu snel naar boven en naar bed.